Podzial mediow reklamowych

Wszystek spośród nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z wszystkiego pomieszczenia; lub to w świadomości billboardów, plakatów, albo i reklam telewizyjnych i radiowych. Informacji mogą otrzymać wiele form, a mają jakąś funkcję: powinny przekonać nas do zajęcia się danym towarem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam jednak muszą dbać o czymś szczególnie ważnym. Mężczyznom nie można niczego rozkazać, jednak ważna ich zmanipulować, by (nawet etapem nie do tyłu świadomie) wykonali prace, których z nich liczymy. I tu przechodzimy do własnego problemu, zatem do hipnotycznego języka wpływu, jakim jest perswazja. Ludziom, którzy nie są związani prosto z marketingiem, oczywiste są podziały informacji ze powodu na środowiska, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu istnieje także jedne bardzo istotny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, czyli ze względu na rzecz. Tak to możemy mieć reklamy szeptane, informacyjne, lecz też reklamy typu francuskiego albo nawet polskiego.

Czym różnią się wprowadzone przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najniższa do zdefiniowania – stanowi obecne po prostu przekaz, iż jesteśmy rzecz do zaoferowania dla mężczyznę. Reklama francuska lecz będzie próbowała sprzedać nam dany produkt posiadając go w system żartobliwy. Z zmianie reklama typu polskiego będzie korzystała do jakichś kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń bądź też zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najpopularniejsza jest reklama typu szeptanego. Aby ją okazać, użyję dobrego przykładu. Wyobraźmy sobie, iż stanowimy w zakładzie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym przekonaniem, stosuje się w swym celu a od razu zaczyna wychwalać produkt, nie patrząc na własne protesty, iż tak właściwie jeszcze się nie zdecydowaliśmy albo więcej „tylko oglądamy”. Ten model sprzedaży sprawia, że czujemy się przytłoczeni, śledzeni, mamy od razu ochotę rozwiązań ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, i gdy odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną prowadzić do następnego sprzedawcy, że niedawno kupili dla własnego partnera koszulę w niniejszym biznesie, zaczną wychwalać produkt. Spowoduje to, że my, przypadkowi słuchacze, zajmiemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie kupimy tę jedyną koszulę, zapłacimy za nią a spełnieni wyjdziemy, nie przechodząc do celu świadomości, że właśnie zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym stanowi perswazja. Lub istnieje do działanie dobre? Dla odbiorców rodziło się, iż nie, w wyniku nikt nie wybiera być manipulowanym. A dla sprzedawców jako daleko. Spójrzmy prawdzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z jakiej branży, spośród tego się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do kraju się sprawdza.